Ми робимо
інформацію доступною
Оновлений сервіс формування звітності SMIDA XML Reports

Щодо публікації деякими Інтернет-ЗМІ недостовірної інформації та непідтверджених обвинувачень керівництва та співробітників НКЦПФР


25.10.2016 16:12

24 жовтня 2016 року деякими Інтернет-ЗМІ щодо Голови Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку та співробітників регулятора були опубліковані непідтверджені обвинувачення і недостовірна інформація, представлена у вигляді роздруківки листування співробітників НКЦПФР. Зокрема, розповсюджені звинувачення у порушенні конфіденційності інформації, яка потрапляє до НКЦПФР, і передачі її представникам ЗМІ та народним депутатам України, а також замовлення публікацій у ЗМІ.

Хочемо заявити, що поширена інформація за своїм змістом не відповідає дійсності, є перекрученою, недостовірною, неправдивою, та направлена на дискредитацію іміджу особисто Голови НКЦПФР Тимура Хромаєва та державного органу загалом.

НКЦПФР в своїй роботі чітко дотримується етичних та професійних стандартів поводження з конфіденційною інформацією та докладає зусиль для захисту такої інформації згідно з чинними законодавчими та нормативними актами.

Комісія надає ЗМІ виключно публічну інформацію за їх запитами відповідно до порядку, визначеного статтями 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації». Комісія не надає ЗМІ інформацію про законність операцій з ОВДП конкретних регульованих суб’єктів до завершення розслідування і винесення остаточного рішення. ЗМІ отримують статистичну інформацію про обсяги торгівлі і цінову динаміку на державні боргові зобов’язання. Зазначена інформація акумулюється аналітиками регулятора з відкритих публічних джерел інформації, таких як веб-сайти Національного банку України, Міністерства фінансів України, фондових бірж, які здійснюють торгівлю ОВДП, і не є конфіденційною.

Комісія надає інформацію на запити і звернення народних депутатів України відповідно до статей 15 і 16 Закону України «Про статус народного депутата України». Згідно закону народні депутати України мають право ознайомлюватися з будь-якою конфіденційною та таємною інформацією, але вони не мають права  розголошувати інформацію, яка стала їм відомою під час здійснення депутатських повноважень, якщо ця інформація є конфіденційною чи таємною. У випадку розголошення такої інформації вони несуть повну  відповідальність за порушення законодавства.

Крім того, Комісія регулярно обмінюється інформацією з правоохоронними органами щодо виявлених під час обробки та аналізу інформації фактів порушень законодавства в сфері цінних паперів, зокрема, шахрайства з цінними паперами, використання цінних паперів при легалізації (відмиванні) доходів, одержаних злочинним шляхом та інших правопорушень, притягнення до відповідальності за які виходить за межі компетенції регулятора.

З іншого боку, у разі отримання від правоохоронних органів, народних депутатів України чи засобів масової інформації даних про можливе порушення законодавства в сфері цінних паперів, Комісія здійснює перевірку отриманих даних також чітко дотримуючись норм чинного законодавства та внутрішніх положень.

Проблема неринкового і непрозорого ціноутворення на державні боргові зобов’язання була і залишиться у фокусі діяльності Комісії. Регулятор продовжить співпрацювати з цього питання з фахівцями НБУ та Мінфіну з метою удосконалення законодавчих і нормативних актів та досягнення прозорого ціноутворення на ОВДП, а також з правоохоронними органами з метою зменшення кількості зловживань з використанням цінних паперів.

Співробітники Комісії в рамках виконання своїх професійних обов’язків не звертались до жодного ЗМІ з пропозицією опублікувати ту чи іншу інформацію на платній основі.

Захист репутації НКЦПФР як державного органу та репутації його керівництва і окремих співробітників здійснюватиметься виключно в рамках чинного законодавства України.

Джерело: веб-сайт НКЦПФР

Важлива інформація

На сайті знаходиться програмне забезпечення для формування інформації відповідно до вимог Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів.